שיטת חינוך ולדורף גובשה בתחילת המאה ה20 על ידי המחנך ,הפילוסוף והוגה הדעות ,רודולף שטיינר ( 1861- 1925 ) .
בית הספר הראשון ברוח זו הוקם בעיר שטוטגרט שבגרמניה ,בעקבות פנייתו של מנהל מפעל" ולדורף אסטוריה " לרודולף שטיינר , להקים לילדי הפועלים במפעל שלו , בית ספר ברוח רעיונותיו.
מאז התפשטה שיטת חינוך ולדורף ברחבי העולם וכיום קיימים מאות בתי ספר בעשרות מדינות, המלמדים ומחנכים בשיטה זו . בתי הספר ולדורף ידועים גם בשם בתי ספר אנטרופוסופיים .
בישראל לבד, הוקמו עד היום למעלה מ 40 בתי ספר יסודיים ותיכונים , גנים וסמינרים ,המשלבים ומיישמים שיטת חינוך זו ,ביחד עם המסורות היהודית והערבית ובהקשר לתרבותה של מדינת ישראל.
במערכת החינוך המקובלת יש התייחסות בדרך כלל כמעט רק לפן הרציונלי . בגישה הרב תחומית השלמה בחינוך ולדורף , רואים את ישות הילד כשלמות הכוללת בתוכה צדדים וגוונים רבים, ניתנת התייחסות ליכולת חברתיות, כישרון בתחומי האומנות ,במלאכת- היד ,יצירתיות וכן התייחסות לצדדים המוסריים של הילד, ליוזמות וכושר ביצוע בתחומים השונים .
חינוך ולדורף שם במרכז תפיסתו החינוכית ורואה את הילד קודם כל כישות מתפתחת ,ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך כשלעצמו . הילדות נתפשת כתקופה של הבשלה ,של צמיחה פנימית ושל התפתחות הדרגתית של כשרים ,איכויות והבנות .
הגישה הכוללת לילד ,תוכניות הלימודים ,המתודות ודרכי הלימוד ,האווירה הלימודית ,סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי בית הספר , מכוונים לתת תשובה לשלב ההתפתחותי שבו נמצאים הילדים .
מקור :" חינוך ולדורף ,גלעד גולדשמידט ומיכל בן שלום "